Cătălin Drulă: Autostrada Comarnic-Brașov, condiții necesare pentru succes la a “N”-a încercare

Cătălin Drulă: Autostrada Comarnic-Brașov, condiții necesare pentru succes la a “N”-a încercare

Ministrul Bode ne anunță că va lansa o licitație pentru a contracta o firmă care să facă un nou studiu de fezabilitate și proiectarea autostrăzii Ploiești-Comarnic-Brașov.

Intenția în sine e în regulă. E în mod sigur un pas necesar pentru autostradă. Din păcate, acest pas vine abia la 10 luni după preluarea mandatului. Și încă nu e făcut (licitația nu apare pe SEAP).

Problema mare este CUM se face acest pas. Pentru că dacă CNAIR face la fel ca până acum, cu același caiet de sarcini și contract, nu ajungem nicăieri.

Explic.

🛑 Problema #1: Caietele de sarcini ale CNAIR pentru contractarea de servicii de proiectare și studii sunt o varză cu de toate. Sute de pagini copy/paste, nimic specific proiectului în cauză de obicei, poate fi o licitație pentru un pasaj peste un drum județean sau o autostradă montană, aceeași maculatură e folosită pe post de caiet de sarcini. Și nu doar că nu ajută, dar mai și încurcă. Se regăsesc pe acolo destule cerințe absurde și marote ale unor nepricepuți într-ale drumurilor.

Condiția #1 pentru succes: CAIET DE SARCINI PROFESIONIST, cu cerințe CLARE și SPECIFICE autostrăzii în cauză.

Contractele folosite de CNAIR pentru studii de fezabilitate sunt și mai praf.

🛑 Problema #2: Calendarul de plăți contractuale nu are legătură cu costurile și cheltuielile unui prestator. Există o singură plată mare la final pentru tot (discutăm de zeci de milioane de lei) – adică după 1-2 ani de muncă vin și banii. Discutăm despre bani pentru ingineri proiectanți, topografi, foraje geotehnice, etc. Firma care face proiectarea ar trebui să le susțină câțiva ani de zile cu bani eventual de acasă sau din credite, după gândirea CNAIR.

Soluția #2: CALENDAR DE PLĂȚI LUNAR care să acopere cheltuielile cu personalul, servicii și lucrările pe care le efectuează consultantul, pe măsură ce acestea sunt efectuate.

🛑 Problema #3: Structura de prețuri cerută în ofertă nu are legătură cu structura de costuri reală a unui astfel de proiect. Un singur exemplu – CNAIR cere un preț unitar pe metru liniar de foraj geotehnic cu toate probele de laborator incluse. Dar realitatea este că este din ce mai scump să forezi o dată cu adâncimea mai mare – un metru liniar costă mult mai mult la 20m adâncime, față de la 5m adâncime. La fel testele și încercările de laborator pe probele prelevate costă cu cât sunt mai detaliate și mai complexe. Rezultatul politicii CNAIR cu preț forfetar este că prestatorii încearcă să scape cât mai ieftin, foraje cât mai sumare și probe cât mai puține. Sau, mai grav, cu rezultate măsluite (=”din burtă”).

Soluția #3: Structura de prețuri în ofertă corespunzătoare cu STRUCTURA DE COSTURI REALĂ DIN INDUSTRIE. Începând de la partea de geotehnică, la costul muncii intelectuale, al topografiei și celorlalte studii. Sistemul cu sumă globală (aproape forfetară) stimulează țepele și țeparii și studiile din birou.

🛑 Problema #4: CNAIR vrea să intituleze contractul “REVIZUIRE studiu de fezabiliate și proiectare”. Nu e prima dată când CNAIR își leagă șireturile folosind un termen care implică doar o îmbunătățire incrementală a unui studiu pe care deja îl deține. A pățit-o și la Sibiu-Pitești. În cazul de față studiul pe care îl deține, cel din 2006, are un traseu care nu mai e deloc de actualitate, cu zeci de poduri peste Prahova și traversând prin mijlocul stațiunilor.

Soluția #4: LIBERTATE DEPLINĂ PENTRU PROIECTANT să aleagă cel mai bun traseu în cadrul contractului care se încheie și eliminarea cerinței absurde de a refolosi documentațiile de acum 20 de ani (cu excepția cazului când soluțiile sunt încă valabile).

Dacă licitația va fi lansată însă, în același stil ca până acum, rezultatele vor fi la fel de proaste. Deci PROIECTUL POATE AVEA SUCCES, DACĂ TREABA E FĂCUTĂ CORECT CU FIRME SERIOASE stimulate să participe la licitație atât prin valoarea corectă estimată a licitației, dar și prin condițiile contractuale și cerințele din caietul de sarcini.

Vă țin la curent când apare licitația pe SEAP dacă aceste condiții au fost îndeplinite sau nu.

Timișoara verde. Planul lui Dominic Fritz și al Alianței USR-PLUS pentru zonele verzi ale Timișoarei

Timișoara verde. Planul lui Dominic Fritz și al Alianței USR-PLUS pentru zonele verzi ale Timișoarei

Parcurile fac parte din identitatea Timișoarei. Timișoara era cândva „Mica Vienă”, datorită parcurilor sale. Astăzi, suntem pe lista neagră a Comisiei Europene pentru poluare.

Acest declin nu s-a întâmplat peste noapte. După ani în care s-au tăiat copaci ca să se betoneze, situația nu trebuie să ne mire. În timp ce Comisia Europeană recomandă 26 mp de spațiu verde pe cap de locuitor, iar Organizația Mondială a Sănătății, 50 de mp, Timișoara, oferă doar 16 mp de spațiu verde pe cap de locuitor. Suntem la capătul clasamentului în România, doar Aradul, cu 15 mp, este mai jos ca noi. 

Eu voi fi primarul Timișoarei, nu prim- drujbarul Timișoarei.

Orașul pe care îl poți străbate prin parcuri, asta se spunea despre Timișoara și asta trebuie să redevină. Un oraș verde din centrul său și până în cel mai îndepărtat cartier astfel încât fiecare timișorean trebuie să aibă acces la un spațiu verde la cel mult 10 minute de casă. 

10 măsuri pentru Timișoara Verde: 

  1. Înființarea unui post de Grădinar-șef al orașului angajat prin concurs internațional. Vom căuta omul potrivit care să ocupe jobul familiei Muhle.
  2. Elaborăm Registrului Local al Spațiilor Verzi (RLSV), folosind platforme software specializate. Inventariem spațiile verzi și facem un recensământ al arborilor.
  3. Reactivăm statutul de arie protejată științifică a Parcului Botanic și construim o seră cu rol educativ și de formare. Acesta este un proiect mai vechi al USR.
  4. Creăm Centura verde a orașului pentru care, în primii 4 ani vom planta 25.000 de copaci.
  5. Creăm o rețea ecologică verde-albastră în jurul Timișoarei în jurul canalelor de desecare. Canalul Bega este o resursă verde și peisageră care dă identitate Timișoarei. Orașul își poate transforma râul Behala în coridor verde interconectat cu canalul Bega și Pădurea Verde
  6. Vrem sa ajungem cat mai repede la 20 mp de spațiu verde pentru fiecare locuitor al orașului. Pentru a atinge acest deziderat, trebuie constituite atât spații verzi noi, metropolitane, la zonele de graniță cu comunele periurbane –  pentru care am identificat deja câteva locații cum ar în Ciarda Roșie și Lipovei (la intersecția străzilor Silistra cu Holdelor) – cât și microparcuri în cartiere.
  7. Reînființarea pepinierei orașului, care să producă material vegetal aclimatizat și adaptabil cerințelor actuale ale spațiului urban.
  8. Renaturalizarea unor zone urbane (canalele de desecare, cimitire, suprafețe intens mineralizate în ultimi ani).
  9. Copacul potrivit la locul potrivit – adaptarea schemelor de plantare la tipul de spațiu urban
  10. Carta arborilor istorici – elaborarea de Studii istorice peisagere și cartografierea arborilor istorici, plan de gestiune specific pentru patrimoniul peisager;

Citește aici întregul program al USR PLUS, Revoluția Bunei Guvernări.

Unde semnezi pentru Dominic Fritz, candidat USR-PLUS la Primăria Timișoara și Cristian Moș, candidat USR-PLUS la Consiliul Județean Timiș

Unde semnezi pentru Dominic Fritz, candidat USR-PLUS la Primăria Timișoara și Cristian Moș, candidat USR-PLUS la Consiliul Județean Timiș

Candidații și voluntarii USR-PLUS se află în fiecare seară, între 18-21, la corturile Alianței USR-PLUS din centrul Timișoarei:

  • Piața Victoriei, vizavi de Catedrală
  • Piața Libertății, la intrarea/ieșirea pe/de pe str. Alba-Iulia

Avem nevoie de semnătura ta pentru ca Dominic Fritz să poată candida la funcția de Primar al Timișoarei, Cristian Moș la cea de președinte al Consiliului Județean Timiș și pentru ca tu să poți vota listele Alianței USR-PLUS de la Consiliul Local Timișoara și respectiv Consiliul Județean Timiș.

Atenție, ca să poți semna și vota pentru Dominic Fritz trebuie să ai domiciliul sau reședința în Timișoara, iar pentru a semna și vota pentru Cristian Moș trebuie să ai domiciliul sau reședința într-o localitate din județul Timiș. Află aici cum îți poți face viza de flotant.

Dacă vrei să strângi semnături de la familie, prieteni și cunoscuți, tipărește listele de aici și adu-le la cort sau la sediul nostru din Timișoara de pe Bulevardul Revoluției din 1989, nr. 18/A, ap. 2 (peste drum de Prefectură, lângă intrarea în Parcul Copiilor).

Împreună vom oferi un nou început pentru Timiș și Timișoara!

Zero gunoi. Planul lui Dominic Fritz și al Alianței USR PLUS pentru curățenie în Timișoara

Zero gunoi. Planul lui Dominic Fritz și al Alianței USR PLUS pentru curățenie în Timișoara

Nu suntem condamnați să trăim într-un oraș murdar. Este alegerea noastră. Putem avea o Timișoara curată, așa cum există orașe care strălucesc prin curățenie și în alte țări.

Obiectivul nostru: ZERO GUNOI ÎN SPAȚIUL PUBLIC. Rânduiala bănățeană se va întoarce la Timișoara.

Primul lucru pe care-l vom face este regândirea contractele de salubritate pentru a obține servicii performante de curățenie stradală mecanizată și programe de curățenie cu frecvență și acoperire crescute, la un cost avantajos pentru oraș. În al doilea rând, facem un contract cu cetățenii pentru că responsabilitatea curățeniei este împărțită.

Planul nostru pentru ZERO GUNOI are 10 măsuri concrete:

1. 👩‍🏫 Educăm, cu sprijinul ONG-urilor, copii din grădinițe și școli în spiritul colectării selective și al reciclării.

2. ℹ️ Informăm timișorenii asupra programului de curățenie, care va fi recurent și predictibil pentru fiecare stradă, despre colectarea selectivă, punctele și campaniile de colectare, obligațiile lor și sancțiunile la care se supun dacă aruncă gunoi.

3. 🗑 Amplasăm 1000 de coșuri de gunoi noi, mai ales în cartiere, cu scrumiere în stații și parcuri.

4. 🏡 ”Casuță pentru tomberoane˝: colaborăm cu asociațiile de proprietari pentru amenajarea spațiilor pentru tomberoane de gunoi. Vom atrage fonduri europene pentru spații subterane.

5. 🕵️‍♂️ Detectivii gunoaielor. Timișoara va deveni un oraș care respectă din nou regulile bunului simț și al civilizației. Vom avea zero toleranță pentru aruncarea gunoiului în spațiul public. Desemnăm 20 polițiști locali cu această misiune și creăm o aplicație deschisă și un număr de telefon unic unde să fie raportate acțiunile de abandonare a gunoiului.

6. 💶 Plătește pentru cât arunci. Implementăm sistemul “Plătește pentru cât arunci”, în conformitate cu prevederile legale.

7. 🚛 Introducem salubrizarea mecanizată, monitorizată prin GPS, iar poziția și numărul utilajelor de pe traseu vor fi publicate live pe platforma online a Primăriei.

8. 🏗 Supraveghem șantierele pentru a interveni acolo unde nu se izolează cu plasă praful, nu se spală zilnic roțile utilajelor, nu se acoperă cu prelată bena camioanelor. Primăria are un regulament, dar nu este aplicat. SDM va avea un rol de model.

9. 🏭 Construim o stație de bio fermentare a deșeurilor organice și vegetale iar energia rezultată o injectăm în rețeaua orașului.

10. ♻️ La achiziții, căutăm cât mai multe produse verzi și facem din Primărie un model de client curat și verde.

Citește aici întregul program al USR PLUS, Revoluția Bunei Guvernări.

Timișoara, orașul care unește oamenii. Planul lui Dominic Fritz și al Alianței USR PLUS pentru mobilitatea urbană din Timișoara

Timișoara, orașul care unește oamenii. Planul lui Dominic Fritz și al Alianței USR PLUS pentru mobilitatea urbană din Timișoara

🚋 Pe 8 iulie, acum 151 de ani, primul tramvai tras de cai a început să circule în Timișoara.

Am fost un oraș al inovației în materie de transport și așa trebuie să rămânem. Planul nostru va îmbunătăți felul în care circulăm în Timișoara, indiferent dacă folosim o mașină, o bicicletă, transportul în comun sau dacă mergem pe jos.

Nicolae Robu spune că trăim în epoca automobilului. Eu susțin că trăim în epoca libertății, în care fiecare cetățean trebuie să poată să aleagă cum se deplasează, în care mașina personală devine o alegere, nu o necesitate.

El dezvoltă orașul în jurul mașinilor. Eu pun în centru timișoreanul care trebuie să se miște cât mai rapid, confortabil și sigur prin oraș.
Singura, singura soluție pentru a reduce traficul auto este să creăm alternative mai bune. Nu înseamnă că suntem împotriva mașinilor. E foarte important să înțelegem. Pietonii, bicicliștii și oamenii care merg cu transportul în comun nu sunt dușmanii șoferilor, ci aliații lor cei mai buni, pentru că, alegând să nu meargă cu mașina, ne scapă pe noi toți de poluare și aglomerație.

Asta este principiul de bază pentru planul nostru: nu vrem să dezbinăm, așa cum administrația Robu a făcut-o, trătând anumiți participanți din trafic preferențial, ci vrem să unim. La propriu.

Planul nostru este axat pe trei obiective mari:
🚲 Un oraș pentru pietoni și utilizatori de biciclete. Reducem numărul accidentelor fatale în oraș la 0.
🚌 Transportul în comun, extins, modernizat și accesibil. Până în 2030, 40% din călătorii să fie făcute cu transportul în comun.
🚗 Infrastructură rutieră și soluții de trafic pentru mașini.

Dominic Fritz, candidatul Alianței USR PLUS la Primăria Timișoara

Citește aici întregul program al USR PLUS, Revoluția Bunei Guvernări.

8 ani de imobilitate cu Nicolae Robu. Analiza transportului public din Timișoara.

8 ani de imobilitate cu Nicolae Robu. Analiza transportului public din Timișoara.

Timișorenii sunt nemulțumiți de transportul în comun, care nu asigură conectivitatea și rapiditatea firești în orice oraș european în anul 2020. Mai ales că, după cum veți vedea, subvenționăm masiv transportul public, baza fiind cifrele umflate de la STPT. De ani de zile, Nicolae Robu nu face decât să gestioneze decăderea transportului în comun din Timișoara. Acum e momentul să-l reinventăm!

Ca să schimbăm direcția, trebuie să înțelegem însă gravitatea situației: transportul în comun din Timișoara este la pământ. Față de 2012, în 2019:
🚌 Parcul auto a scăzut de la 256 la 228 mijloace de transport.
🚋 S-au eliminat mijloace de transport cu capacitate mare (tramvaie cu 2 vagoane) și s-au adăugat mijloace de transport cu capacitate mică (travaie cu un vagon, minibusuri).
🚎 Numărul de km parcurși pe traseu au scăzut de la 8,1 milioane la 6,3 milioane.
Timpul de așteptare a crescut.

Rapoartele oficiale conțin date aberante care ne duc cu gândul că obiectivul societății publice de transport nu este să dezvolte servicii de calitate ci să mărească sumele decontate direct de la administrația publică locală. Am descoperit următoarele ciudățenii:
🚋 Un tramvai aflat toată ziua pe traseu în 2012 realiza 3.000 de călătorii/zi, iar acum face 12.000 (deși lungimea medie a tramvaielor a scăzut la jumătate, trecând de la tramvaiele cu două vagoane la Armonia, cu un singur vagon).
🚌 Un autobuz a trecut de la 1700 de călătorii/zi, la 3550 de călătorii/zi, deși în ultimii ani au fost cumparate doar minibusuri cu 20-25 de locuri.

Drept dovadă suplimentară că STPT raportează pentru decontări: numărul de bilete individuale vândute direct către populație a scăzut de la 8 milioane/an la 4,5 milioane/an între 2012 și 2019 și asta deși au apărut diverse metode care facilitează o plată rapidă, fără a fi nevoit să mergi la chioșc.

În 2018/19, Primăria a plătit 90 milioane lei subvenții de călătorii pentru pensionarii, studenții sau elevii ce au călătorii subvenționate. Asta înseamnă 100 de mii de călătorii subvenționate în fiecare zi❗️

Cifrele aceastea ne arată modul falimentar și corupt în care această societate este condusă. Toate acest lucruri ne fac să avem azi un sistem de transport falimentar, cu angajații nemulțumiți și care este parazitat de cumetriile și pilele de la partid.

STPT a devenit un bar cu auto-servire.

Vrem să aducem lumină și în societatea de transport în comun. Să o curățăm de cumetriile și parazitarea politică în care este acum și să o transformăm într-o societate profitabilă, care oferă servicii de calitate, performante și predictibile. Pentru a face acet lucru, avem nevoie să regândim rolul transportului în comun în Timișoara.

Obiectivul nostru: 40% din călătorii zilnice să fie făcute cu transportul în comun.

Nu vom tăia din fondurile pt transportul în comun, dar vom opri decontările fanteziste și vom orienta banii spre investiții.

Planul lui Dominic Fritz și al USR PLUS pentru reabilitarea clădirilor de patrimoniu din Timișoara

Planul lui Dominic Fritz și al USR PLUS pentru reabilitarea clădirilor de patrimoniu din Timișoara

Noua față a clădirii pe care o vedeți în spatele nostru o datorăm Paulei. Paula Romocean administrează de 14 ani Casa cu Atlanți și a fost managerul de proiect al întregii reabilitări. O reabilitare completă a fațadei, care a fost refăcută de la cărămidă.

Una dintre cele mai frumoase clădiri ale Timișoarei de azi, Casa cu Atlanți (sau Casa Makry) din Piața Libertății a fost construită la începutul secolului XIX, de către un negustor aromân. Reabilitarea ei a durat doi ani. Da, doi ani, nu 30 de când așteaptă clădirile istorice ale Timișoarei atenție din partea administrației.

Paula spune că poate nu s-ar fi băgat în aventură asta dacă ar fi știut ce înseamnă: o cursă printre actele, aprobările și autorizațiile de la mai multe instituții, căutarea unei firme serioase și a unor meșteșugari care să lucreze cu pricepere, dar și răbdare și supraveghere eternă în faza de execuție. Nu credea că va deveni expertă în aplicarea migăloasă a straturilor de tencuială de 2-3 centimetri sau de refacerea după mulaje a chipurilor și busturilor celor 12 atlanți.

Dar Paula nu a renunțat și a reușit. Se bucură toți timișorenii și turiștii care trec prin Piața Libertății de munca ei. Ea a venit către Alianța USR PLUS cu dorința de a vedea toată Timișoara așa. Acum este una dintre candidatele noastre pentru Consiliul Local. Obiectivul său prioritar e să reabilităm cât mai multe dintre clădirile istorice ale orașului.

Planul USR PLUS pentru renașterea patrimoniului istoric al Timișoarei a fost elaborat cu un grup multidisciplinar de specialiști, Paula fiind unul dintre ei.

Scopul nostru este să reabilităm, în următorii 4 ani, cel puțin 50 de clădiri istorice, din toate cele 4 cartiere istorice. Pentru asta vom înființa Trustul Timișorean Pentru Patrimoniu, cu un început de 10 milioane de Euro. Vrem să redăm Timișoarei caracterul de oraș cu mai multe centre și să integrăm cartierele istorice Cetate, Fabric, Iosefin, Elisabetin.

Realizăm planul nostru pe patru linii de acțiune:

🏘 Planificare coerentă

Înființăm un departament de patrimoniu care să formuleze şi coordoneze o bază de date actualizată/registru a clădirilor istorice și proprietarii lor, procedurile de parcurs și planuri de regenerare urbană a cartierelor istorice.

🤝 Parteneriat Activ

Primăria trebuie să fie un proprietar exemplar. Mulți nu știu asta: în multe clădiri istorice, Primăria Timișoara deține unu sau mai multe apartamente, dar refuză să participe la fondul reparație. Luăm inițiativa în zonele prioritare unde avem cotă în proprietate. Pentru unele proiecte, Primăria poate deveni chiar entitatea contractantă.

Înființăm un birou de consultanță tehnică, juridică și financiară pentru asociațiile de proprietari și locatari, ca oamenii să nu se mai lupte singuri.

ℹ️ Reguli Stimulative

Dezvoltăm regulamente specifice zonelor istorice, un ghid de design urban obligatoriu pentru investițiile publice în cartierele istorice, regulament de publicitate.

💶 Finanțare Inteligentă

Înființăm Trustul Timișorean Pentru Patrimoniu care va avea din start un buget de 10 milioane de euro, din bugetul local. În plus, luăm un credit pe 30 ani pentru primărie și îl dăm mai departe la asociații de proprietari ca să prelungim în timp perioadă în care proprietarii contribuie la costurile reabilitării.

Timișoara poate deveni un magnet de istorie europeană din nou, poate deveni o bijuterie din nou, poate să devină mândria României din nou.

Citește aici întregul program al USR PLUS, Revoluția Bunei Guvernări.

Dominic Fritz: Scrisoare deschisă președintelui Boardului Asociației Timișoara 2021 – Capitală Europeană a Culturii

Dominic Fritz: Scrisoare deschisă președintelui Boardului Asociației Timișoara 2021 – Capitală Europeană a Culturii

Către președintele Board-ului Asociației Timișoara 2021 – Capitală Europeană a Culturii, domnul Horațiu Rada

Stimate domnule președinte,

Vă scriu în urma ședinței Consiliului Director al Asociației Timișoara 2021 – Capitală Europeană a Culturii de săptămâna trecută, ședință ce a iscat o dezbatere largă în mediul cultural și în spațiul public. La sfârșitul acestei ședințe, Board-ul a informat public despre operarea unor modificări în Statutul de funcționare al Asociației, modificări care ar trebui să clarifice responsabilitățile și modul de colaborare dintre echipa executivă și Consiliul Director al Asociației. 

Consider că acest moment, în care e în plan o modificare statutară, este un moment oportun în care Asociația să implice și mediul cultural și pe toți membrii Asociației în acest proces. Multe dintre tensiunile și situațiile care au iscat controverse în ultimii ani și care au dus la situația ca proiectul cultural – așa cum a fost el asumat și câștigat – să fie în pericol pot fi clarificate printr-o modificare deschisă și transparentă, în parteneriat cu asociații și mediul cultural. 

În acest sens, am studiat împreună cu echipa mea Statutul Asociației și vă propun, dumneavoastră și celorlalți membri ai Consiliului Director, șase direcții de modificare a Statutului, în avantajul proiectului cultural și implementării acestuia. 

Asociația are nevoie, în acest moment, de toată energia și forța creativă a comunității în slujba căreia se află. Acest lucru poate fi obținut tocmai prin această modificare statutară, care poate să clarifice și să limpezească asperități. În același timp, un proces de modificare statutară deschis și transparent  construiește punți de încredere și comunicare între conducerea Asociației, membrii săi, mediul cultural și cetățeni. 

  1. Modificările statutare nu pot fi făcute deschis și transparent de la o săptămână la alta. Pentru a inspira încredere este nevoie de timp și răbdare, așa că vă propun să prelungiți această perioadă de dezbatere a Statutului și să propuneți un calendar și un proces de lucru, care să permită primirea de propuneri de la asociați sau mediul cultural, dezbaterea acestora și implicarea Adunării Generale a Asociației în acest proces încă din faza deliberativă, nu doar sub forma unui vot formal de aprobare.
  2. Simplificarea condițiilor de a deveni membru și eliminarea oricăror cereri inutile (de tip cazier) sau condiții subiective, ce nu au predictibilitate. Interesul Asociației este acela de a avea un număr cât mai mare de membri cotizanți.
  3. Definirea unor procese și condiții clare cu privire la excluderi, care să permită dreptul la apărare și care să ofere garanții că deciziile sunt trecute prin mai multe filtre. Eliminarea din Statut a prevederilor abuzive sau generale, precum și introducerea obligativității de a participa la două ședințe consecutive, definirea unui proces intern pentru propuneri de excluderi, care să permită dreptul la apărare și contestații.
  4. Plasarea Adunării Generale a Asociației ca element central al procesului decizional în cadrul Asociației, aceasta fiind, de fapt, organismul deliberativ cu cel mai mare rol și cu cea mai mare putere statutară. Statutul trebuie să prevadă obligativitatea organizării a două Adunări Generale ale Asociației (AGA) pe an (de pildă, 1 iulie și 1 decembrie), iar a doua convocare să aibă loc nu mai repede de 24 de ore. Orice membru al AGA trebuie să aibă posibilitatea de a propune subiecte pe ordinea de zi la început de AGA.
  5. Depolitizarea Asociației. Includerea în Statut a promisiunii asumate și înscrise în dosarul de candidatură al Timișoarei, ca Board-ul de conducere să aibă nu mai mult de doi politicieni activi și trei oameni ce lucrează în administrație sau în sectorul cultural instituțional.
  6. Definirea unui termen statutar de 6 luni de la următoarea Adunare Generală a Asociației în care trebuie înființate cele trei organisme consultative prevăzute în statut – Consiliul de Monitorizare și Audit, Forumul Reprezentanților Regionali, Forumul Reprezentativ. Dacă aceste organisme nu vor fi înființate în termen de 6 luni, poziția de director executiv și board-ul de conducere se vacantează de drept, AGA alegând noi oameni în Board. 

Vă mulțumesc și vă asigur de întreaga mea disponibilitate de a ajuta în acest proces, precum și de susținerea mea și a întregii echipe a Alianței USR PLUS pentru acest proiect istoric pentru Timișoara.

Cu deosebită considerație,
Dominic Fritz,
Candidatul Alianței USR PLUS la Primăria Timișoara